loading...

وبلاگ شرکت کارانس ایرانیان

رسانه متنی شرکت کارانس در دنیای وب

بازدید : 696
دوشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 16:22

در گذشته که مواد خوراکی به صورت فله‌‌‌ای فروخته می‌شود، بسته بندی محصولات چندان پررنگ نبودند و هر کس با ظرفی که از خانه می‌برد مواد غذایی مورد نظر خود را خریداری می‌کرد. و علاوه بر آن خیلی از آنها در خانه و به صورت خانگی تولید می‌شد و نیازی به بسته بندی صنعتی نداشت. اما زندگی شهری و کمبود وقت تمایل انسانها را به استفاده از مواد غذایی کارخانه‌‌‌ای سوق داده است و از این جهت صنعت بسته بندی نیز یکی از مواردی است که در این حوزه رشد کرده و گسترش یافته است. برای ساخت بسته بندی محصولات چه شیشه، چه کاغذ و چه پلاستیک، انرژی زیاد و منابع طبیعی مصرف می‌شود. پس لزوم توجه به آنها و مدیریت پسماند این مواد بیش از پیش حس می‌شود.

اجرای طرح های حمایتی و بشردوستانه جوانان قم در شب های قدر
بازدید : 543
دوشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 16:22

زباله‌های شهری و دپوی آنها همیشه یکی از معضلات بزرگ شهرداریها و سازمانهای پسماند است. حجم زیاد تولید زباله از طرفی و کمبود فضا برای ذخیره آنها از طرف دیگر این معضل را بزرگتر می‌کند. در کشورهای غیرپیشرفته و در حال توسعه این معضل شدیدتر نیز می‌باشد، چرا که تفکیک زباله‌ها از مبدا عمدتا انجام نمی‌شود و زباله‌های خانگی حاوی انواع مختلف زباله اعم از زباله خشک، تر و خطرناک می‌باشند.

کاهش آلودگی هوا با بازیافت شیشه
بازدید : 385
جمعه 25 ارديبهشت 1399 زمان : 19:22

استفاده از مخازن شهری، یکی از روشهای معمول جمع آوری پسماند است. در سطح شهر مخازن بزرگ زباله با شکل‌های مختلف قرار دارند که مردم زباله‌های خود را به داخل آن می‌اندازند. اما این مخازن فارغ از نوع و اندازه آنها هموراه با مشکلات فراوانی روبرو هستند. سر ریز شدن آنها، دسترسی آسان به زباله‌های درون آن که منجر به دسترسی زباله گردان و حیوانات به آنان می‌شود، آلودگی محیط، جابجایی مخازن از محل اصلی خود و ... از جمله این مشکلات هستند. این چالش‌ها مدیران و طراحان شهری را بر آن داشت که از ظرفیت‌های دیگری برای مدیریت زباله‌ها در سطح شهر استفاده کنند.

کتاب نشانه ها (رده سنی نوجوان)
بازدید : 500
جمعه 25 ارديبهشت 1399 زمان : 19:22

بارها و بارها عنوان شده است که زباله‌های شهری و مدیریت و دفع آنها بزرگترین دغدغه در زمینه پسماند است. روزانه مقدار زیادی زباله توسط انسان‌ها تولید می‌شود که دفع آنها بسیار دشوار است. مکانهایی که برای دپوی زباله‌ها در نظر گرفته شده است، به سرعت پر می‌شوند. کوههای زباله در اطراف شهرها قد کشیده اند و بوی تعفن زباله‌ها تا مرکز شهرها نیز پیش می‌آید.

کتاب نشانه ها (رده سنی نوجوان)
بازدید : 498
جمعه 25 ارديبهشت 1399 زمان : 19:22

انرژی نیروی محرکه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استو انسان همواره برای فعالیت‌های خود به منابع انرژی نیاز داشته و خواهد داشت. رشد اقتصادی کشورها و صنایع پیشرفته نیاز به منابع انرژی را بیشتر کرده است. منابع انرژی به سرعت مصرف می‌شوند و یک روزی بالاخره تمام خواهند شد. از این رو داشتن یک منبع نامتناهی از انرژی همواره یکی از آرزوهای دیرینه بشر بوده است.

کتاب نشانه ها (رده سنی نوجوان)
بازدید : 688
سه شنبه 22 ارديبهشت 1399 زمان : 1:30

بازدید : 314
سه شنبه 22 ارديبهشت 1399 زمان : 1:30

بازدید : 402
سه شنبه 22 ارديبهشت 1399 زمان : 1:30

بازدید : 724
يکشنبه 20 ارديبهشت 1399 زمان : 8:23

پلاستیک در سرتاسر زندگی انسان وجود دارد و تقریبا جایی نیست که اثری از آنها نباشد. این ماده که مخرب ترین ماده طبیعت است سالیانه بیش از گذشته مصرف می‌شود و محیط زیست را آلوده می‌کند. پسماندهای پلاستیکی بیشترین و خطرناک ترین پسماندهایی است که انسان تولید می‌کند. سالانه حدود ۳۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود و این میزان هر سال رو به افزایش است. اما ماجرا فقط محدود به این نیست. میکروپلاستیک‌ها نوع دیگری از این ماده مخرب هستند که در هوا و در بستر دریاها و رودخانه‌ها یافت می‌شوند می‌شوند.

دانلود ریمیکس مش آپ بمب آهنگ جدید کیارش بنام بغل
برچسب ها
بازدید : 342
يکشنبه 20 ارديبهشت 1399 زمان : 8:23

پاکیزگی محیط زندگی و بهداشت شخصی از اصول اولیه زندگی مدرن امروزی است و رعایت نکردن آن علاوه بر بیماری، از لحاظ جنبه‌های اجتماعی نیز ناخوشایند است. انسان در ابتدا برای پاکیزگی تنها آب را در اختیار داشت اما با اختراع صابون و سپس مواد شوینده صنعتی، این مواد نیز یکی از اصول جدانشدنی زندگی شدند. استحمام روزانه بدون شامپو و یا شستن ظرفها بدون مایع ظرفشویی اصلا قابل تصور نیست. اما سالهاست که مضرات این مواد برای محیط زیست و برای زندگی انسان و حیوان مشخص شده است. تخلیه فاضلابهای صنایع شوینده و پاک کننده به محیط زیست بدلیل خصوصیات فیزیکی و شمیایی ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست انسان وارد کرده است.

میکروپلاستیک، بسیار کوچک، بسیار پرخطر!

تعداد صفحات : 3

آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 707
  • بازدید کننده امروز : 708
  • باردید دیروز : 687
  • بازدید کننده دیروز : 688
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4197
  • بازدید ماه : 1970
  • بازدید سال : 14992
  • بازدید کلی : 53093
  • کدهای اختصاصی